• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ile białka dla kobiety?
#1
Hej Wszystkim, czy ktoś może mi podpowiedzieć, ile białka dziennie potrzebuje taka kobieta, jak ja... 164 cm wzrostu, waga 50-54 kg?
Chodzi mi o ilość białka z jedzenia + ile z odżywki, w dwóch wersjach:
1. w tygodniu kiedy w ogóle nie ćwiczę
2. opcja kiedy mam 5 treningów w tygodniu (siłowe+cardio)
  Odpowiedz
#2
Cześć!
Jak wiemy białko i aminokwasowy są potrzebne czy trenujemy czy nie... osoby regularnie trenujące faktycznie będą potrzebować więcej białka, ale do sedna, jeżeli jesteśmy osobami nie trenującymi wystarczy ok 1 g białka na kg masy ciała przyjmijmy zatem ok 50-60 g za minimum ogółem białka z diety. w przypadku osób trenujących wartość ta się zwiększa i powinna sięgać od ok 1.5 do nawet 2 g / kg masy ciała, w zależności czy chcemy przybrać na masie czy jesteśmy w okresie redukcji tkanki tłuszczowej i chcemy zachować stosunkowo dużo masy mięśniowej. Zatem jeżeli taka kobieta by trenowała powiedzmy ok 100 g białka z diety będzie ok. Teraz kwestia suplementów, nie są one konieczne ale są pomoce i mogą byś super urozmaiceniem. Zjedzenie w tym przypadku np ok 70 g białka z konwencjonalnego jedzenia i uzupełnienie 30 gramów w postaci szejka np po treningu, kiedy może nam zależeć na szybko wchłanialnych aminokwasach to będzie dobre rozwiązanie Smile Zatem kiedy np nie mamy ochoty na strączki, zboża, orzechy... chcemy dostarczyć białka szybko i trochę inaczej w postaci samczego szejka i np zjeść do tego jakiś owoc to taki suplement się przyda, bo umówmy się jedzenie np fasoli z bananem nie będzie super smaczne ... ale szejk czekoladowy i do tego banan... rozwiązanie bardzo dobre Big Grin
Oczyścicie temat można jeszcze trochę rozwlec ale póki co to tyle Wink
  Odpowiedz
#3
(04-27-2018, 04:51 AM)RadekBJH napisał(a): Cześć!
Jak wiemy białko i aminokwasowy są potrzebne czy trenujemy czy nie... osoby regularnie trenujące faktycznie będą potrzebować więcej białka, ale do sedna, jeżeli jesteśmy osobami nie trenującymi wystarczy ok 1 g białka na kg masy ciała przyjmijmy zatem ok 50-60 g za minimum ogółem białka z diety. w przypadku osób trenujących wartość ta się zwiększa i powinna sięgać od ok 1.5 do nawet 2 g / kg masy ciała, w zależności czy chcemy przybrać na masie czy jesteśmy w okresie redukcji tkanki tłuszczowej i chcemy zachować stosunkowo dużo masy mięśniowej. Zatem jeżeli taka kobieta by trenowała powiedzmy ok 100 g białka z diety będzie ok. Teraz kwestia suplementów, nie są one konieczne ale są pomoce i mogą byś super urozmaiceniem. Zjedzenie w tym przypadku np ok 70 g białka z  konwencjonalnego jedzenia i uzupełnienie 30 gramów w postaci szejka np po treningu, kiedy może nam zależeć na szybko wchłanialnych aminokwasach to będzie dobre rozwiązanie Smile Zatem kiedy np nie mamy ochoty na strączki, zboża, orzechy... chcemy dostarczyć białka szybko i trochę inaczej w postaci samczego szejka i np zjeść do tego jakiś owoc to taki suplement się przyda, bo umówmy się jedzenie np fasoli z bananem nie będzie super smaczne ... ale szejk czekoladowy i do tego banan... rozwiązanie bardzo dobre Big Grin
Oczyścicie temat można jeszcze trochę rozwlec ale póki co to tyle Wink

dzięki wielkie!  Smile  trochę mi się wyklarowało spojrzenie na kwestię białka bo dla kobiety to różnie słyszałam, że wcale nie musi dbać o to itd. , ale każdy z nas przecież potrzebuje odpowiedniej ilości aminokwasów a wielkość mięśni i tak zależy od rodzaju treningu i testosteronu m.in. - nie od samej ilości białka Wink
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości